Ve službách hodně záleží na tom, na koho narazíte
Práce s lidmi je náročná, na tom se asi všichni shodneme. Sama jsem ve službách dělala 8 let na různých pozicích, takže mám spoustu hezkých, nepříjemných až hnusných zážitků. Dneska to však nebude o zákaznicích, ale o zaměstnancích na druhé straně. Ti se totiž občas neumí chovat úplně stejně.
Je přirozené, že každý z nás někdy nemá svůj den. Přesto si myslím, že by zaměstnanec měl udržet míru profesionality i ve chvílích, kdy se necítí dobře. Zákazníky to nezajímá. Zamračený obličej, pocit, že otravuju, věnování se mobilu, uštěkaný hlas, zesměšňování a arogantní přístup, to je malý výčet toho, s jakým chováním se kupující může setkat. Pro někoho je chování obsluhy na prvním místě. a utváří to celkový dojem ze služby. Špatná zkušenost může vést přinejmenším ke špatné recenzi, stížnosti, nebo ke ztrátě kšeftu. Na druhou stranu: milá a příjemná obsluha zákazníka potěší. Pravděpodobně bude mít chuť se v budoucnu vrátit. Zkrátka a dobře: dojem ze služeb záleží na tom, na koho narazíte, a jak moc ho jeho práce (ne)štve.
Můj nejčerstvější zážitek s nepříjemnou obsluhou mám ze Silvestra. Přijeli jsme s kamarády oslavit nový rok na druhý konec republiky, a když už jsme byli v Jindřichově Hradci, chtěli jsme navštívit místní muzeum. Zamračená pokladní však neměla svůj den, a rozhodně nás nechtěla do expozice pustit (přestože muzeum zavíralo až za hodinu a půl). Nicméně, nedali jsme se, lístky získali, a odcházeli v otevírací době. Kamarádka byla z přístupu pokladní zaražená, mě to však (bohužel) nepřekvapilo. Nepříjemných lidí pracuje všude hodně.
Prozradím vám (smutný) osobní poznatek: Když je zákazník neústupný, asertivní, až nepříjemný, skoro vždycky si vydupe to, pro co přišel. Základem by však mělo být slušné jednání na obou stranách. Někdy je to o nervy, ale nevidím důvod, proč si vzájemně znepříjemnit den. Osobně jsem se snažila i toho největšího protivu odbavit slušně, ale co nejrychleji.
Tematicky k článku: martinhranac, jsem_zakaznik, tezky_zivot_sluzebnic
Náhled: canva.com
Komentáře
Okomentovat