Internetové odcházení

Už je to pár dní co jsem zjistila, že jeden z mých oblíbených youtuberů zmizel z Twitteru, teď zrušil i pořad na který jsme se s přítelem doma rádi dívali. Jeho důvody jsou samozřejmě pochopitelné ale je mi to líto, protože byl podle mého názoru jeden z mála lidí na Youtube,  jehož sledování nebylo ztrátou času. A to mě přivádí k zamyšlení a vytvoření možných důvodů proto, aby tvůrci opoustili internetový prostor.

(Pokud víte koho myslím, prosím nepište do komentářů, dopřejme mu reálný život).

Nedostatek času a chuti k internetové činnosti jsou podle mě základními pilíři internetového odcházení. To si tak založíte blog, Youtube kanál, Instagram, či další sítě a platformy, a následně zjistíte, že buďto nemáte čas na tvoření pořádného obsahu a nebo vás to přestane bavit. Proto jednoduše zmizíte žít reálný život ve kterém se můžete úspěšně realizovat.

Za další důvod považuju internetový vztah s hatery, trolly a samotným tvůrcem, o tom se více rozepíšu. Kolikrát chcete jako autor vyjádřit vlastní názor nebo myšlenku, s výsledkem si pořádně máknete a jediné, co se řeší v komentáři je, že vám šilhá oko. Obsah autora je nedůležitý a čeká ho zakopání do internetových hlubin. To dokáže naštvat, nebo spíše zklamat, a tak si tvůrce řekne, jestli má zapotřebí se podobnými věcmi zabývat. Někdo to vyřeší uzamčením komentářů a má klid. Samozřejmě se na vás následně slítne kupa obránců demokracie, pro které je takovéto gesto nemyslitelné. Jenže, pokud se vám opakovaně stává, že na obsah se zaměří kupa trollů, kterým nejde o nic jiného než otravovat životy druhých chápu, že autorovy dojdou nervy a tak zmizí. Spousta lidí si totiž myslí, že výsledky vaší práce na internetu nebo vaší internetové prezentace představují to, čím jste v reálném životě, což by znamenalo například věčný úsměv na tváři a dokonalý pořádek ve všem. Přes internet  někteří lidé získávají pocit, že vás znají, jste kamarády a div spolu nežijete v jedné domácnosti.

Pixabay.com, CC0 1.0.

Třetím důvodem může být podle mého názoru tvorba nekvalitního clickbaitového a cringe obsahu, který je prostě neustále ve všech statistikách upřednostněn, a tak skutečně kvalitní obsah zaniká. I když, mám pocit, že se to lepší, ale pořád mají cringe a clickbait kanály více odběratelů než kvalitní obsah. Toto je čistě můj názor, vytvořený na základně mého pozorování, pokud s tím nesouhlasíte, ok, Youtube zase tolik nesleduju (vlastně skoro vůbec), ale myslím tím i Insta atd.

Čtvrtým důvodem, proč lidi z internetového světa odcházejí, je podle mě ztráta anonymity, i když pořád platí, že vše je o autorově obsahu. Pokud nebudete točit stories ze záchodu, sledující možná neporostou, ale zase vás čeká více soukromí. Autor tvoří obsah a autor určuje, co vypustí ven. Potom už je na stěžování si pozdě.

No a tím posledním důvodem podle mě může být to, že člověk čeká, že na internetu prorazí. Pokud chcete prorazit ze dne na den, musíte udělat něco fakt kontroverzního, jako třeba vytáhnout si vlajku vy přesně víte odkud, či procházet se nahý po městě. Popularita zaručena jaká, je otázkou. Jestliže ale zvolíte konzervativní cestu, která se tváří nudně, může se stát, že jednoduše zapadnete mezi tisíce dalších. A to může být dalším důvodem k odcházení z internetové světa, popularita se nekoná.

Pokud přijdete na další důvody, neváhejte mi o tom naspat 🙂

P.S. Pořád platí, že autor určuje, jak dlouho bude veřejně vystupovat. Fanoušci jsou sice hezká věc, ale nežijí váš život, nejsou ve vaší kůži, proto je všechno jen a jen o vás.

Obrázky jsou z Pixabay. 

Nádhled CC0 1.0.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechno dobré i špatné, co se stalo v roce 2024

Jak teď trávím dny

Jak mě naštval ženský časopis